Posts

Showing posts from 2014

mampu ke kau bertahan?

assalamualaikum. hi.

seminggu sudah spm. another 3 weeks to go.
dah nak habis sekolah dah.
banyak pengalaman. banyak pengajaran.
kawan. cikgu. musuh.

dan sampai saat ni aku tak boleh nak bercakap dengan mereka.
ye. maafkan memang senang, tapi melupakan memang payah.
aku bukan apa. cuma moga mereka belajar apa yang patut mereka belajar,

tak perlu menipu untuk menjaga hati.
sebab menipu tu sebenarnya terlalu sakit daripada berkata benar.

lantas, aku pilih untuk diam.
tidak sakitkan mereka dan yang paling penting,
tak sakitkan hati aku sendiri.
sebab aku kenal aku.
bila aku luah, memang segala maki sumpah seranah aku lempar.
aku ludahkan.
selepas tu masih mampu ke kau bertahan?




Fakyu penipu.

Fakyu. Kau dah tipu aku.
Lepastu kau harap aku percaya kau balik?
Bukan sekali tau tak. Banyak kali.Kau boleh pegi mampus lah.
Nak tagih simpati orang sangat kan.
Habis semua kau nak.
Tapi kau ni jenis tak reti nak hargai. Dah dapat buang.
Tikam belakang member.
Niat menipu nak menjaga hati konon.
Butuh lu.
Kau boleh blah cepat sikit?
Aku menyampah tahap tak boleh blah dah ni.

seorang.

hi

dalam hidup hang. tak boleh berharap pada sesiapa pun. semua kau kena sorang. jangan percaya pada sesiapa pun. at the end kau kena cari tempat yang kau tak kenal sesiapa pun dan kau sorang.


terbang tinggi.

hi.

terbang tinggi.

kadang kadang kita mencari jauh dan luas padahal jawapan nya dekat disisi. kita boleh mengejar kehendak kita tapi kita tak seharusnya mencari kesalahan atau memelilih kesenangan hidup masing masing semata mata. walau apa apa pun kelemahan kita, tak terlambat untuk kita memperbetulkan kesalahan kita.

terbang. terbang tinggi walau tanah di kaki kan ku cari langit.
terbang. terbang tinggi awan. biru menanti bersama pelangi.

Ex dah ade makwe.

Hi. Malam suram. Katil lapik merah itu aku rebahkan badan. Penat seharian dengan dunia ini mungkin. Ke sana ke mari. Dan akhir waktu, masih di sini. Ipoh bumi tercinta. Macam macam lelaki jumpa. Pengajaran tentang cinta memang banyak. Tapi tak pernah menyerikkan diri. Jiwa dah mati tapi masih hendak di tikam tikam. Kesian. Jufri. Pakwe aku masa form 2 dah ada awek baru. Bahagia dah dia. dia pernah ada dalam cerita hidup aku paling indah selama 2 tahun. Takpe. Bukan jodoh mungkin. Moga sampai mendirikan rumah tangga. Ameen.Aku. Bahagia juga. Keluarga. Sahabat. Pakwe? Haha. Ada la juga. Tapi tak tahu sama ada mahu serius atau tidak. Si dia jauh. Jauh betul. Kalau ada jodoh, ada lah.

dapat plkn.

assalamualaikum. hi.

EnamSeptemberEmpatBelas.
percaya atau tak. aku dapat plkn. oh my God. rasa tak percaya. rasa happy. sebab masa form 3 aku mohon sekolah teknik tapi tak dapat. dan pkln aku tak mohon tapi dapat. hahaha. okay actually aku memang suka pun dapat tapi bajet tak suka. antara lapan sahabt aku, dua orang je dapat. aku dengan arina. penempatan kitaorang tak tahu kat mana lagi. nervous cuak semua ada. ye lah, 3 bulan kot. lama. asrama pun aku tak pernah masuk selama tu. teruja tu memang ada.

now, tengah trial. jahanam semua. tak skor langsung. down juga. sebab bajet impian tinggi. haritu sebelum exam, cikgu ade ubah tempat semua pelajar dalam kelas aku. kementerian suruh. duduk macam budak tadika. duduk depan kawan sendiri. 4 meja gabung. aku dipisahkan dengan kawan kawan melayu aku. kat meja aku kiri kanan cina. depan india dan sorang melayu perempuan yang aku tak rapat sangat. tetibe cina sebelah aku ajak aku jadi nurse. dia punya cerita buat aku teruja betul. dia cerita …

struggling.

When you're struggling with something, look at all the people around you. please realize that every single person you see is struggling with something. and to them, it's just as hard as what you're going through.

simpan.

jenis aku.
kelam kabut. kepoh. semua nak cerita.

dan sampai satu part. aku kena silent kan relay aku . rasa macam fuhh. susah oi. terpaksa. sebab kalau cerita kat orang takut relay tak kekal lama. haha boleh tak macam tu?

sabar je la.

salam sayang,

assalamualaikum. hi.
this i write for you. I’m not the same everyday. There are times where I’m loud and chatty, and there are times when I’m really quiet. I don’t think I can define myself. my heart can change. but i hope its only have you, family and God. I’m not perfect. You aren’t either, and the two of us will never be perfect. But if you can make me laugh at least once, and if you admits to being human and making mistakes, hold on to me and i will give you the most i can. i will give you a part of me that i knows you could break. Don’t hurt me, don’t change me, and don’t expect more than i can give. Don’t analyze. Smile when i makes you happy, yell when i makes you mad, and miss me when i'm not there. Love hard when there is love to be had. Because perfect girls don’t exist, but there’s always one girl that is perfect for you.
20 August 2014
me. Malaysia. you. India.

hati penuh rindu.

Assalamualaikum. hi.

hari terakhir menunaikan terawih.
sabtu. ahad. dan isnin raya.

tak sangka cepat betul masa berlalu.
dan aku masih di sini.
bernafas seperti biasa.

aku takut oleh kerana terbiasa ni --
aku pasti yang aku akan bangkit esok hari.

aku rindu.
rindu hang-- yang dah sakitkan aku sampai aku jatuh bersepai.
yang dah tipu aku semata untuk dapat kan duit.

oh. sakit yang amat.
tapi masih aku rindu.


moga kau berubah.
demi perempuan yang lebih baik dari aku.
:)

Kata dia.

Mah.. hang masih tak nampak ke yang dia dah hina hang. Tolong jangan jatuhkan maruah hang lagi. dia hembus rokok kat hang, dia maki hang. Kalau aku, aku rasa terhina. Aku tengok dia tu tak lah hensem mana. Sakai je muka. Dahlah. Jangan nak rendahkan lagi maruah hang. Dah cukup cukuplah apa dia buat kat hang.

Maka perlu aku buangkan.

Assalamualaikum. Hari ni.
Aku uninstall semua yang aku rasa lagi buat aku lalai. aku dah penat.
Letih dengan semua permainan dunia. Aku tak dapat kawal diri aku sendiri.
Aku takut benda ni buat aku jadi terus hilang.Aku takut.
Dan aku juga sedang belajar lupakan dia.
Aku tahu. Susah.
Tapi aku kena. Aku uninstall twitter, facebook.
Yang aku ada. Wechat, whatsap,instagram.
Yang aku rasa aku perlu untuk berhubung dgn kwn sekolah.Berjuang ye ziemah.
Kau boleh. Boleh.

Kalau la.

Kalau ko baca blog aku ni?
Ko akan rasa apa?Ko mana ade rasa dah.
Heartless gitu haa kan.
Haha. Sia sia.

disampah kan tapi masih aku raja kan.

Bila kau rasa -- macam mana kena buang.
kau akan sayang setiap orang yang datang.

jenis aku --
aku kumpul kekuatan melalui tulisan.
nanti bila aku rebah. jatuh lagi.
aku akan baca balik apa aku tulis.

i knew you will leave, bro.
macam semua orang.

takpe. pergi la.
dari kau masih kat sini. sakitkan aku.
baik kau pergi jauh walaupun hari hari aku rindu.

kau dah sakitkan semuanya aku.
semua.
macam tak pernah aku ada harga.
macam tak pernah aku kau rindu kan.
macam tak pernah aku wujud dalam hidup kau.

argh. sampah betul.

dalam aku. untuk engkau baca.

assalamualaikum.

lama betul tak tulis blog.
mungkin sebab lama dah tak terluka dalam macam ni.

fuh. okay.
now -- nak tanya.

Pernah sayang kan seseorang sampai tahap
apa dia buat semua kau benarkan
apa orang cakap pasal dia kau pekak kan
apa orang pandang dia kau buta kan
yang kau nampak semua baik dia
sempurna dia;
sebab terlampau sayang mungkin.
Tapi;
dalam diam sakit sangat.
-- Aku pernah.

"Weh mah. dia dah maki maki kau. tengking tengking kau. hembus asap rokok kat kau. kau still boleh terima dia? bodoh lah kau ni mah." malam tu --
masa dia suruh aku pandang muka dia.
jujur aku kata. aku susah.
tapi aku pandangkan juga sambil kata dalam hati.
"ko tak nampak ke aku syg ko? ko tak rasa ke apa aku rasa?"
tapi sungguh -- tak terluah.

aku yakin dia boleh berubah.
tapi bila aku stalk dia tiap hari
tahu apa aku dapat? sakit hati.
banyak sangat perempuan dia layan. sampai ex ex dia semua dia contact.
mungkin betul apa zuk kata. zuk yang dah kenal dia 3 tahun.
dia ni desp…

Untuk yang ke berapa kali entah.

Assalamualaikum.
Dan untuk sekalian kalinya -- aku jatuh cinta.Dan macam biasa, hati aku yang sakit.
Dah tak rasa. Ini hikmah Tuhan. Mungkin.
Jadikan aku kuat mcm ironwoman.Padahal menangis tiap malam.
Rindu tiap hari.Moga aku kuat -- pelihara hati jiwa raga.
Supaya -- tak jatuh lagi.kepada dia, moga bahagia :)

hurt.

Assalamualaikum.

hari ni perempuan itu jatuh lagi.
dibadai hanya angin sepoi tapi sudah rebah.
macam dibadai ribut kencang.

dalam gelap dia teraba raba cahaya.
membuka laptop dan menaip.
tidak dipeduli masih ada manusiakah yang mahu tahu tentang kisah dia.
dia hanya mahu menulis.
menulis apa yang dah merobek jiwanya.
yang dah menitiskan air mata yang mahal untuknya ditunjukkan buat umum.

people change. don't trust them.
don't ever trust them. you will be hurt.
tiada apa yang mahu diungkapkan perempuan itu.
dia hanya boleh menaip terus dari hati.
mulut terkunci mata sayu.
otak berkecamuk fikirkan macam mana dia nak hadapi benda ni.

dalam sedih dia terus tertidur.

konflik.

Bismillahirahmannirrahim...

ada satu cerita. ada satu perempuan. tapi banyak konflik.

Perempuan tu tahu kalau dia bercakap dia akan melukakan hati orang lain lalu dia memilih untuk diam dan melarikan diri. Bukan lari dari masalah tapi dia perlu ruang dan masa untuk dia berfikir secara waras. Pada perempuan tu sikap baran dah menjadi sebahagian hidupnya. Tapi dia juga tak nak sikap baran masih bersarang dalam jiwanya.

kesannya, bukan hanya pada orang yang dia sayang tapi jugak pada diri dia. jadi, dia cuba untuk berubah. tak dapat banyak, sikit pun jadi lah.. bak kata matluthfi tak dpt pahala berhenti dapat pahala cuba pun jadi lah.

Perempuan tu seolah sedang terperangkap dalam diri dia sendiri. dalam dunia dia. Berkelahi dengan ayat dan berperang tanpa peluru. Minda mencari jalan mencari kehidupan. tapi kerap tersesat dan dan diacu dari belakang.

ziemah. rasa takut bukan untuk dinikmati tapi untuk dihadapi.