Posts

Showing posts from October, 2013

PALI

Argh.
Tolong aku, aku sesak.
Kenapa dia Tuhan?Dia, yang aku tak kenal.
Pengajaran apa yg sedang diberikan ini.
Berikan aku petunjuk,Supaya tidak lagi perlu aku merasakan,
hati yang sedang berkecamuk,
Meronta.

Sakit.

Tolonglah. Jangan dekat.
Aku dah penat, dengan diri sendiri.Yang sgt berfikir pasal perasaan org lain.
Susah, tapi ini anugerah Tuhan pada aku.Dan akhirnya aku yang sedih, aku menangis.

Kau sentuh dia. Kau dapat maki.dan bukan hanya keluarga tahu, tapi sedunia!

Aku kenal dia.
Aku rasa apa dia rasa.Kau nak kata buruk pasal dia, kau boleh pegi mampus.
Kau bukan kenal dia. Kau nak kata dia yg letak kertas tu?Kau ada bukti cap jari, mari sini kasi bawak lah.
Kau jangan tunjuk sangat kau bodoh,
tak guna ada bini muda kalau bodoh.
Hahahahaha.Kau nak sangat harta?
Kau hambik la hak kau, jangan sibuk hak org lain.Kau tak payah tunjuk kau tahu semuanya,
Padahal kau hanya tahu lapisan paling atas SAHAJA.Aku duduk serumah, sekatil dengan dia,
Aku kenal dia, aku rasa susah dia nak cari duit.
Aku tahu dia susah, dan dia sentiasa menjaga hak dia.Dia pegang amanah arwah, sampai sekarang.
Kau tahu apa amanah tu? Tak tahu kan?
Dah dah tak payah tunjuk kau tahu semuanya.