Posts

Showing posts from July, 2012

Aku remaja punya banyak krisis *---*

Image
Remaja.  Yang sering keliru . Yang sering diabaikan . Yang sering dipandang ringan . Oleh sebab itu Jiwa remaja memberontak .
Ya.Mungkin kita tak berada di tempat remaja itu sendiri. Tetapi jauh di lubuk hatinya , dia memerlukan seseorang untuk meluahkan isi hatinya yang sedang memberontak atas sebab tertentu.Dia juga memerlukan seseorang untuk memujuk hatinya yang sedang berduka pabila diabaikan. Oleh sebab itu , remaja sekarang lebih rapat dan mudah terpengaruh dengan kawan sebaya tanpa mengenal baik dan buruknya :)
Ya. Aku remaja. Aku sendiri keliru tentang identiti aku . Aku keseorangan tanpa ada manusia yang memujuk hati aku .Hanya Allah tempat aku mengadu dan bergantung .Adakah aku juga perlu menjadikan jiwa aku memberontak dan melakukan perkara tidak sepatutnya utk mendptkan perhatian ? Ya.hanya secebis perhatian .
 Aku Buntu . Dan aku berasa sangat beruntung . Mujur seorang manusia mampu memahami hati ini .Dan sebagai seorang sahabat dan juga kakak , aku selalu meminta nasihat dia . I…

Cinta vs Jodoh . Apa tu ??

Image
Alhamdulillah , online sebentar bersama lagu korea.Baru lepas balik dari Solat Hajat di SMK Pinji untuk pelajar PMR dan SPM seperti gua .Solat hajat kali ni berbeza dari tahun sebelumnya sebab buat dekat dataran ilmu dan bukan di surau sekolah.Bila buat di dataran ilmu bru terasa mcm kita nak pergi berperang dan memang padanlah dgn niat kita yang berjuang untuk mendptkan ilmu Allah S.W.T .InsyaAllah Boleh ^__^
Waktu nak balik sekolah tadi,gua dgn mak gua dalam kereta terdgr radio.Seorang lelaki menelefon radio berkenaan dan berkata : "saya tak cintakan isteri sy sbb kami berkahwin tanpa ada rasa cinta. Dulu sebelum kawen,saya ada makwe tapi makwe saya tipu saya dan tinggalkan sy mcm tu je . Sejak itu saya dah tak percaya cinta lagi . Selepas berkawen dgn isteri sy , dia kata "Kadang-2 Allah sembunyikan matahari, DIA dtgkan petir dan kilat, kita tertanya-tanya kemana matahari ? rupa-rupanya... Allah hendak beri kita Pelangi Indah :) " Sekarang ni sy amat amat syg dan cinta…

Biar dia tahu .... aku tak kesah

Image
"Pada saya, biar dia salah sangka, biar dia salah anggap, biar dia salah menduga, biar dia tahu yang buruk, sebelum mengharap yang baik-baik. Kalau dia ikhlas, dia akan sedia menerima kekurangan yang ada, dari hanya mengharap yang baik dan sempurna. Apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikan bila dia tak boleh menerima kelemahan dan kekurangan? Biar dia tahu saya tak pandai itu, saya tak pandai ini. Biar dia tahu, saya mungkin tak dapat memenuhi expectation dia yang tinggi melangit itu. Biar dia tahu, saya pernah punya masa lalu, namun saya masih punya masa hadapan. Biar dia tahu. Biar dia buat keputusan. Supaya dia tak rasa tertipu, supaya dia tak menyesal kelak.”
Aku lebih selesa dilihat sebagai diri yang tak sempurna, biarlah mereka tahu aku tidak tahu itu tidak tahu ini . I'm glad to be me even it's hard to be me. =)
Jika kita sdg cuba utk mengubah org yg kita cintai menjadi sprti apa yg kita inginkan, kita bersalah sebab kita nak ubah org tu jadi acuan kita, biarkan dia menjadi …